

Det er blevet mere og mere populært at handle på nettet. En succesfuld live shopping oplevelse på nettet er vigtigt for dine kunder. Oplevelsen skal gerne ligge så tæt på den fysiske shopping oplevelse som muligt. Dette gøres bedst, hvis du sørger for at interagere med kunderne.
Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan du kan give dine kunder en god live shopping oplevelse, så vil vi, i denne artikel, hjælpe dig med, hvordan du kan give dine kunder den bedst mulige oplevelse med live salg i 5 trin. Hvis det lyder som noget for dig, så læs med her.
Vis dine produkter frem
Det sværeste ved live salg er, at kunderne ikke kan rør vedprodukterne og prøve dem på. Derfor kan du med live salg hjælpe dine kunder ved at give dem al information om produktet, så de kan beslutte sig for, om de vil købe varen.
Hvis du for eksempel sælger tøj, så kan du fortælle dine kunder om materialet, vise detaljerne frem og fremhæve, hvad du synes er lækkert ved tøjet. Du kan også vælge at vise dem, hvordan pasformen er ved at prøve den på for kunderne.
Giv tips og råd
Når kunderne har fået en god fornemmelse af varen, så skal du fremhæve, hvordan kunderne kan bruge produktet. Her gælder det om at inspirere kunderne, så de har endnu en grund til at købe produktet.
Du kan snakke om stilen på produktet, og hvor og hvornår varen kan bruges. Du skal tænke over, hvordan produktet kan opfylde dine kunders behov. Hvis du ved noget om dine kunder, og deres behov, så kan du tale om produktet i en sådan sammenhæng.
Forslag til brug
Hvis du sammensætter dine varer, så kan du øge dit salg. Prøv at sammensætte dine produkter, så de passer sammen som til hverdagsbrug. Hvis det for eksempel er tøj, så kan du vise forskellige stykker tøj, der kan styles sammen eller komplimenterer hinanden.
Præsenter tilbud
Ligesom i de fysiske butikker, så skal du gøre det klart for dine kunder, hvis du kører med et bestemt tilbud eller kampagne.
Hvis dine kunder kommer på længere inde i live salget, så sørg for at nævne dine tilbud flere gange igennem live salget. Du gør dermed nytilkommende kunder opmærksomme på dine tilbud, samtidig med at du minder de andre kunder om dine tilbud flere gange.
Svar på kundernes spørgsmål
Som førnævnt er det vigtigt, at du interagerer med dine kunder under live salget. Det er vigtigt at du udviser en god service, selvom det kan være svært online. Det er dog en fordel, at du kan snakke med dine kunder i realtid.
Hvis dine kunder har spørgsmål undervejs, så sørg for at svare på disse. Det giver en stor troværdighed hos kunderne, og du kan opbygge tillid og loyalitet ved at være opmærksom på dine kunders behov. Start eventuelt en samtale med kunderne, og vis dem at du er interesseret i dem.